Som en sjuk parodi....

...ja man kan fan undra om våra liv e som en sjuk parodi...innehållande en jävla massa gnäll o intriger..
Helt vansinnigt att en människa kan få två personer som hatar varandra att tycka likadant...

Hade helst velat skita i allt o bara gå vidare med mitt liv på alla plan. Men tyvär har du fått mig att fastna i ett hamsterhjul av lögner o svek...Ska d va så svårt att ta sig ur de hjulet o landa mjukt på spånen???
Landa mjukt i form av total lycka o glädje...
Missförstå mig rätt...när det gäller förhållandet med Alex e jag redan ute i spånen o springer runt....men när det gäller min älskade dotter kommer jag aldrig ur hjulet verkar det som...
Jag skaffad barn med Inge eftersom jag för första gången i mitt liv kunde se mig bli gammal med någon.
Drömmen sprack...och varje gång jag tänker tanken att jag skulle vilja ha min dotter alltid, så sticker tanken på att hon älskar sin pappa en kniv i hjärtat på mig...Kniven sitter där inte för att hon älskar sin pappa, utan för att just den pappan hon håller så högt, inte lägger ner sin själ i henne på det viset hon förtjänar....
Hur ska jag få henne att förstå?? Hur ska jag få honom att förstå?? Finns svaret där i slutet av hjulet?? Nä just d...hjulet har inget slut....

Du får va kär...givetvis...men den största kärleken ska du dela med dina barn...
Du sa till mig att du missa halva Ericas liv eftersom jag lämnade dig...min fråga då e "Vill du missa nästintill hela hennes liv genom att uppföra dig som du gör då??"
Du kan gömma dig bakom lögner...du kan gömma dig bakom människor som inte vet bättre...men hur länge fungerar det som en sköld??
Hur lång tid tar det innan den skölden är så försvagad att alla ser rakt igenom alla hål den fyllts av??
När den är så försvagad...vad ska du göra då?? Hur ska du ta igen all den tid du förlorat pga lögner??

Vår dotter ska ha tryggheten att kunna prata med oss om allt....skratta...gråta...
Kan hon det om allt fortsätter så här?? Min rädsla är att hon inte kan göra det eftersom hon med åren kommer förstå att allt inte står rätt till..... vilka känslor är det vi planterar i vår dotter??
Hur ska hon kunna uttrycka sina känslor utan att ha känslan av att bryta sin lojalitet till dom personer hon älskar mest??
Varje pinne i hjulet känns som en ny sak med frågetecken efter....
Jag hoppas att hamsterhjulet stannar en dag så jag kan kliva ner i spånen fullt ut...

ÄLSKAR DEJ ERICA!





Kommentarer
Postat av: Fia

Ja fråga inte mig men det får ta ett slut nu innan alla 3 töserna blir totalt förstörda. Det är töserna som säger stopp med nu inte bara jag....

2010-02-11 @ 16:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0